3 Nisan 2012 Salı

BENJAMIN BIOLAY VAKASI

Bazı akşamlar Moviemax Festival'de herhangi bir festival filmine kapılıp, kendimi böyle sanat filmleri olmadan yaşayamazmış gibi hissetmeyi seviyorum. Yani aslında şöyle.. Birçok insan gibi filmler konusunda oldukça sığ bir insanımdır. En sevdiğim film En İyi Arkadaşım Evleniyor, en sevdiğim ikinci film ise Şeytanın Avukatı'dır. (Hatta Şeytanın Avukatı, Bu Nasıl Sarışın?'la kapışır.) Dolayısıyla hiçbir zaman festival festival koşturup film izleyen bir insan olmadım. Zaten evde Moviemax Festival var ve hepsini bize getiriyor. Ne işim var kıllı, kel, gözlüklü, pançolu, Dr Martens botlu bir dolu insanla İstiklal'in sinema salonlarında... Tamam mı?

Pazar günü saçma bir gündü. İki gece üst üste dışarı çıkmış olmanın yarattığı mallığı üzerimden atamamıştım, yakında bi AVM'ye gidip üstüme başıma bir şeyler almaya gidip dönmüştüm. vs... Neyse Moviemax Festival'de film başladı, "Bachelor Days Are Over" 

Aslında ben filmi 2 gün öncesinden Digiturk Dergi'de görmüş, kafaya yazmıştım. Ama sırf festival filmi izleyen kıllı insanlara dahil olmamak için kendime bile itiraf etmemiştim bu filmi merak ettiğimi. Neyse filmi izledik filan. Fransızca zaten anadilimiz gibi bildiğimiz, şakır şukur konuştuğumuz, zaman zaman rüyalarımızı bile gördüğümüz bir dil.

Film dünyanın en muhteşem filmi değildi belki, geldi geçti işte... Hoştu. Ama şöyle bir şey var ki, hayatımıza Benjamin Biolay adlı karakteri kattı. Aha da şu:


Adamın yakışıklı olup olmadığı konusunda gerçekleştireceğim iç yazışmalar ve toplantılar gün içinde devam edecek... Benicio Del Toro ve Nick Cave kırması gibi... Ayrıca bu tür ayrıntıların yanında, o kalkık burun, bizim baba tarafındaki birtakım erkek akrabaların karakteristik özelliği. Dolayısıyla bir erkeği, babamın akrabalarını andırırken, yakışıklı ve/veya seksi bulmam mümkün değil.

Benjamin Biolay'ı buraya koyup güzel mi çirkin mi, sen olsan onunla sevgili olmak ister miydin, oynamayacağız tabii ki. Adamın oyunculuk dışında bir yeteneği daha var. Pek de güzel şarkı söylüyor. Mesela!

Aha da bu, şarkısı. Enrico Macias'ın Reste-moi Fidele'ini coverlamış. Bence pek şahane olmuş.
Adamın diğer şarkıları da pek şahane, tavsiye ederiz. Jelatin Anonim Ortaklığı olarak.

8 yorum:

daphnevega dedi ki...

Bachelor Days Are Over'ı ben aldım hihi :)

Adsız dedi ki...

Ayse nerden aldin ben bulamadim?

deryik dedi ki...

Ya şu birini görüp "x'le y'nin kırması" benzetmesi yapma konusunda sayılı isimlerden birisin. resmen adam benicio ve nick'in kayıp oğlu!

Adsız dedi ki...

yorumumuzu bırakalım bakalım...

adsız bir yorum bırakıyorum, çünkü kim olduğumu biliyorsun. şunları yazıyorum ya, saat 11'i 9 geçe, muhtemelen farkındasın, izleyemiyorsundur ama muhtemelen, kamerayı kapattım çünkü. şu anda dinlediğim müziği de biliyorsundur muhtemelen (sezen aksu / aynalar). evet, sezen aksu'yu sevmem. neden sevmediğimi biliyorum ama anlatamam. meral okay ölmüş, yavşak tipler hemen soluğu evinde almışlar, röportaj veriyorlar filan... orada göz yaşı dökmek bile şarlatanlıktır. ama SA ortada yok. bu, bana yakın... bir meyhanede içiyor olmalı veya şehri terk etmeli, spatial bir mesafe alınlalı gibi gelir bana böyle durumlarda, aynı şehirde bile durulmamalı. (bir de, kadın yakılmak istiyor, neden, neden bu isteğine saygı duyulmuyor anlayabilmiş değilim.)

seninle yaşamaya alıştım. çok ciddiyim. bunu sana nasıl anlatayım bilmiyorum. benim nasıl biri olduğumu artık biraz biliyorsun sen. neyin ne olduğunun en canlı tanığısın. benim kimseye ifade edemediğim şeyleri biliyorsun, söz konusu duruma dair... Ne kadar ilginç

B'e (biliyorsun; benim estetik adam'ım, bir de SYD barret ve Nick Drake var) arkadaşlık teklifi yollamışsın. bundan iki hafta önce haberim oldu. o çok kafası karışık bir insandır, hiç anlamaz facebook'tan.

buraya yazdığın yazıları okuyacağımdır. yeni haberdar oldum blogdan. benjamin biolay üzerinden... biliyorsun; son zamanlarda O'nu dinliyorum... belki ara ara seni düşündüğüm için!

anlayamadıklarım: bu allah bıdı bıdısı nereden çıktı, bir onu anlamıyorum. çok radikal bir ateizmi yaşayan biriyim ben. kutsal'ı da açan fark'ın hareketini düşünürken hele de... ama "kutsal" yine de bir mesele olarak mesele sanırım benim için... onu anlayamıyorum sadece. bir de, sen biliyorsun, kardeşimin hiçbir şeyden haberi yok, sen biliyorsun bunu sadece, sen tanıksın zira. o çocuk sevmez böyle şeyleri. bunlar dışında lafım yok hiçbir şeye.

yazışmaları gördün, etrafımdaki kadınların tavırlarına tanık oldun. evet, öyle işte... bir de benim tanıdığım insanlar bunlar. sohbetimin olduğu, kimisiyle direklerden döndüğümüz...

seni düşünüyorum bazen. anlıyorum. bazen, özellikle şu son zamanlarda pişman oluyorum, buraya yazdıklarını okuyacağım. şunun için özellikle: senin de iyi tarafların var, senin de içinde iyilik var, yani olmalı. yani mutlaka vardır. for the sake of... bir şey var burada, bana yaptıklarında, yani olmalı... seninle bir kompati, bir duygudaşlık yakalamalıyım. yani kendim için, bundan sonra yine felsefe yapabilmek için. sahici anlamda felsefe yapabilmek için. çünkü hala kötülüğün olduğunu düşünmüyorum. senin kötülüğün benim kabahatimle ilgili diye düşünüyorum. sendeki öz de, iyi bir öz aslında, yani olmalı. bunu görmeliyim. çok ciddi

scarlet carson'lar yolluyorum sana, ,,,with all my love

jelatin dedi ki...

Ooooo! Adsiz, cok yanlis bir kisiye gitmis bir yorum bu. Ne seni taniyorum, ne yazismalarini okudum, ne de birilerine facebook'tan arkadaslik teklifi gonderdim.

Yine de.. Benjamin biolay iyi yahu. Kac gecedir eslik ediyor bana.

Adsız dedi ki...

demek birkaç gecedir eşlik ediyor sana. Ve oooo. peki. ben inan kızmıyorum artık. çok garip. istersen anlatırım sana bunu. hani diyordun ya, ben kendimde yakaladım mutluluğu, ben de kendimde yakaladım bir şeyleri, parladı, bir ara parlaktı, ama dönüştü. ben dönüştürdüm. anlatabilirim.

ben de blogunu inceliyordum. çok güzel bir blog yapmışsın kendine.

ama ben gözlerimle gördüm, yollamışsın işte. gözlerimle görmezsem inanmazdım.

ne tuhaf bir his; yazacaklarımı, ben yazarken biliyorsun. çok garip.

negatif'i dinliyorum ben de günlerdir. akorlar, melodinin basitliği, sonunda syntisayzır gibi bir şey kullanmışlar sanırım, o, ve her şey mükemmmel.

jelatin dedi ki...

de get arkadaşım. yanlış yerdesin.
ve bir sonraki yorumunu yayınlamayacağım. bu ne yahu?!

Adsız dedi ki...

:)