3 Ağustos 2012 Cuma

SAÇ CASE

Merhaba Beybiboy'lar.

Biliyorum ki beni yakından takip eden binlerce erkek okuyucum da var. (Yalan) Üzgünüm sevgili erkek okuyucularım, bu yazı sadece beni okuyan kız kardeşlerime ilettiğim bir yardım çağrısı.

Konu: Saçlarım.

Kuru, kıvırcık saçlarım var. Saçlarımla savaşmayı bırakalı çok oldu. Aslında yalan, kışın canla başla savaşmaya devam ediyorum. Fönmüş, maskeymiş... Geçen sene, şu fırsat sitelerinden birinden 3 ay garantili Brezilya fönü satın aldım. 2 ay sıkıntısız idare etti. Zaten mevsimlerden kıştı. Duş sonrası tatlı tatlı kurutuyordum saçlarımı. Neyse...

Sonra, hem dalgalar eski hâline döndü, hem de dipten good old friends kıvırcık saçlarım kendini göstermeye başladı. Şu anki durum şu: dipten kıvırcık saçlarım var, yarısından çoğu ise dalgalı.

Buna da razıyım.

Saçlarım çok kuru. Ve çok çabuk kırılıyor. Uçları hep kızılderili saçları gibi :(((((((( Dolayısıyla uzatmam mümkün değil. Ay zaten ne o öyle kıro gibi? Belime kadar uzatacak hâlim de yok.. Ama uçları bu kadar çabuk kırılmasaydı iyiydi.

Üstelik, saç kremini assssla ihmal etmem (kremsiz açılmaz zaten). Tararken illaki şu sıvı saç kremlerinden sıkarım, zaman zaman Elidor'un Hürrem Maskesi'ni uygularım. vs... Bir de John Frieda'nın bir ısıya karşı koruyucu serumu var, kışın fönden evvel onu uygularım.

Ama saçlarım yine kuru! Yine kuru! Belki cidden şöyle pahalı markalar kullanmam gerekiyor. Zira evimdeki saçmasapan "saç ürünleri"nin toplam masrafıyla kendime en güzelinden 3 pahalı ürün alırdım sanırım. Ama sıkıntı şu: ne kullanacağımı bilmiyorum! Oysaki günde en az 3lt su içiyorum!

Anlıyorum ki yıkadığım suyun ve solduğum havanın da etkisi yüksek... Zira İstanbul'da adeta bir keçe olan saçlarım, Roma'da "muhteşemdi!" bence!. Keza Londra'da da!..

Na işte saçlarım şöyle:



La böyle saç mı olur? :(((((

31 yorum:

Adsız dedi ki...

Saçlarına umarım bir çözüm bulursun, şu an bi çözüm geldi diye heyecanlanacaksın belki de, özür diliyorum spam yorumum için :p Ayrıca, cidden çok güzelmişsin. Öyle.

betül dedi ki...

Tam olarak kuru saçın çözümü nedir bilmemekle birlikte kimin bilebileceğini biliyorum. Sakın kuaförde sana önerdikleri ürünleri kullanma, bir aktara git orda gozlüklü ve yaşlı bir amca varsa ona sor derim:) Ben ki hiç hayatımda bir aktara adımımı atmamıştım, yanlışlıkla bir arkadaşımın evinde oralardan alınmış bir ürünü kullanıp mucizesine şahit oldum. Genç ve fazla zayıf bir kız varsa hemen çıkıp, başka bir aktara git ama. Bu tip hassas konularda yaşlı amcalardan şaşmamak lazim..

Saka bir yana, eger tum o saydigin urunleri usenmeyip aldiysan, bunu da denemeye deger bence

Adsız dedi ki...

saçının telleri bile avrupa'ya gidelim diyor jelatincigim. :)

misnom

Adsız dedi ki...

Kısa saç denesen? Ya da peruk?

Önerilerimin saçmalığından anlamışsındır, erkeğim.

O değil de, bloğunun reenkarnasyonundan sonra ilk defa yüzünü göstermişsin, özlemişiz.

Demet dedi ki...

Benim saçlarım da senin gibi. Bak bu da benim mucizem, belki seni de mutlu eder: http://www.onlineeczanem.com/resim_goster.asp?img=http://www.onlineeczanem.com/images/products/00/44/53/4453_buyuk.jpg

neval dedi ki...

ya aynı şeyden ben de muzdaribim. hatta son zamanlarda en kafaya taktığım şey; benim saçlarım neden kuruuuuuu, neden parlamıyor! gidip en pahalısından 3 ürün aldım. pek işe yaramadılar sanırım. daha 1 kere kullandım ama daha da mı kurudu ne? aktar yolları...

empress dedi ki...

2.fotoğrafta rastalı gibi göründün gözüme ilk bakışta =) neyse canım şurada iki ay sonra yine kış brezilya fönünü yaptırır rahatlarsın o zaman..

Adsız dedi ki...

İşe Nashi Argan Oil kullanmakla işe başlayabilirsin.
Birde dergide gördüğüm tavsiye edilen benimde kullanmak için can attığım Nuxe Huile Prodigieuse deneyebilirsin.
Ayrıca burada satılıyor mu bilmiyorum ama ben yurtdışında yaşarken alıyordum.Moroccon saç ürünlerini tavsiye ederim:)

ipq dedi ki...

kerastase elixir ultime

http://vogue.com.tr/Libraries/Narciso_Rodriguez_-_New_York_-_2010_-_Ilk_-_Yaz/kerastase1.sflb.ashx

ikinehir dedi ki...

yaa deli misin saclarin muhtesem gozukuyor! oyle pirasa gibi ince, sonuk, herhangi bir duz sac degil, havali dolgun hafif daginik, bak vallahi diyorum cok havali gozukuyor :)) tabii zevk meselesi biraz, senin kadar olmasa da ben de kivirciga cok meyilli dalgali sac sahibiyim ve 10 senedir falan fon cektirmedim... yani zaten sampuan reklamlarinda da hep "saclariniz boyleyken cok uzgunsunuz di mi...halbuki bizi kullanin da soyle olsun" derler ve ben sacarin o ilk "boyle" halini daha cok severim :)

neyse diyecegim su, sonucta kisisel zevk meselesi ve illa saclarini yumusatmak, duzlestirmek isityorsan amerikan forumlarina, amazona falan bak... ben hep online yapiyorum alisverislerimi, ve arada forumlara falan bakarken siyahlarin da saclarindan benzer sebeplerle dert ettiklerini duydum... o yuzden baya genis bi pazar var amerikada bu sac duzlestirme/yumusatma mevzusu icin. forumlara bir bak, amazondan alirsin ama benim adresimi verirsin, gelirken ben getiririm kisin (daha erken istiyosan, agustos 26da beni ziyarete gelen kardesim donecek, onla da gonderebilirim istanbula sonra o sana bi sekilde verir, kargoyla yollar vsr)

iste boyle anacim.

Aysin dedi ki...

Hiç gözümde canlandırdığım gibi değilmiş tipin.

daphnevega dedi ki...

Bence saçların bu haliyle çok güzel ama kurulukla ilgili Nashi Argan Oil diyeceğim ben de. İki boy şişesi var, denemek için küçüğünden al, hatta alma ben sana biraz vereyim, bakalım sevecek misin. Ben saçımın uçları için almıştım, pek umudum yoktu, galiba işe yaradı. Kokusu da süper.

deryik dedi ki...

şekerim, benim saçlarımın tırtıklanmış kedi halini biliyosun. lush'ın kavunlu bi saç kremi var, üstünde zaten "bakımdan öte, saçınızı boğmak için" filan yazıyo. istersen maske de oluyor. o biraz hareketlendirdi.

ha bakımla uğraşamam, maksat göz yanılgısı dersen, body shop'ın hindistancevizli bi saç parlatıcısı var. vıcık vıcık değil, briyantinden çok daha hafif. parmak ucunla azıcık alıp tüm saça yayarsan parıltı veriyor, çok uzun süre kullandım, hala var mı bilmem. şimdi bu argan oil işi bayaa yaygın ve popüler, anladığım işe de yarıyor; ama denemedim.

olaya bilimsel yaklaşayım: 1)bu iş gen işi. sevgili arkadaşım azer'in saçı tanıştığımız 12 yaşından beri ışıl ışıldır. boyar, fönünü yapar, tık demez. ben artık vazgeçtim.

2)saç dediğin şey, dibinden veya ucundan %1 emiyor. yani cilt de öyle zaten. ne yapsan, bi yere kadar. mesele yemekmiş, gıdaymış efendim. bana bunu cilt doktoru söyledi. böyle "hair- friendly" gıdalar var imiş, içerden beslemek için. "ne sürersen sür, damarlarından saç dibine giden şey gibi olmaz" demişti ki bence mantıklı. yine de fazla sabır işi.

bir de tabii, sigara kötü şey. öhöm.

son olarak: saçının o diplerindeki kıvırcıklara bi izin versen, sana çok yakışıyor.

Adsız dedi ki...

bonacure miracle oil diyorum bana teşekkür ediceksin, ayrıca pek hoşmuşsun.

mz dedi ki...

Saclarim kisa. Ustelik kozmetik kaygilari olan biri de degilim. Ama hep duydugum (ve asla yapamayacagim) sey saci cok sik yikamamak gerektigi.
Bir de sen boyle fon, brezilya fonu falan deyince, ya sacini rahat mi biraksa diye gecirdim icimden. Biliyorum, bekara bosanmak kolay.
Hatta gicik misin lafini duyma pahasina soyleyecegim. Go Natural!
;)

mz dedi ki...

Bir de bugun sunu okudum:
http://msn.foxsports.com/olympics/gymnastics/story/us-gymnast-gabby-douglas-hair-critics-expose-bigger-problem-080312
Bu kadar problem olabilecegini hic bilmiyordum (halbuki tahmin etmem gerekirdi). O yuzden daha da sikildi canim.

jelatin dedi ki...

Gençler! Çok teşekkür ediyorum.

Şimdi elimizde şunlar var:

1- Aktardan alıneybıl argan yağı (Ancak bunun ne kadar orijinal olduğunu anlamak zor olabilir. Kimisi diyor ki argan yağının kendine özgü bir kokusu varmış. Kimisi de diyor ki, kokmazmış.)

2- Caudalie isimli bir şampuan. Fransız. Pek bilgi edinemedim. Ama araştırmaya devam... Fiyatı da azıcık iyiymiş. hmmm?

3- Nashi Argan Oil (iki kişiden öneri geldi) ve Nuxe Huile Prodigieuse

4- Kerastase Elixir Ultimate: bunu araştırdım. ipq'in saçları zaten benimkine göre daha ince telli olduğu için memnun kalmış olabileceğini düşünüyorum. Kendime pek yaramazmış gibi. Düşüneceğim.

5 - Lush kavunlu saç kremi.. Hmm? Bu hoşuma gider!

6- Bonacure Miracle oil geldi! 71.50tl'lik fiyata bizlere gülümsüyor alışveriş sitelerinden. ama bunu gönderen yorumcumuz çok iddialı. sanırım bundan başlayacağım :)

Adsız dedi ki...

kiehl's in argan oil'ini kullaniyorum ve cok memnunum. saclarim ayni senin gibi kivircik ve feci derecede kuru. yikamayinca herkesin yaglanir benimki keceye donuyor.

Adsız dedi ki...

kiehl's in argan oil'ini kullaniyorum ve cok memnunum. saclarim ayni senin gibi kivircik ve feci derecede kuru. yikamayinca herkesin yaglanir benimki keceye donuyor.

Adsız dedi ki...

yıpranmışıyla da çıkarım! http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/296690_294468750568615_218174761531348_1405518_1195151296_n.jpg

Adsız dedi ki...

bu bu benim hayalimdeki jelatin olamaz,ohhh nooo
yani şu anlamda,ben seni hep kızkurusu,süssüz püssüz,takı tuku takmaz,oje rimel nedir bilmez
çirkince hatta şişko bodur bi tavuk falan zannetmiştim çok protestsinya,hep muhalefet,hep zeki,hep çok akıllı,hep çıkışları isyanları yerliyerinde,bu jelatin o jelatin olamaz gibi geldi birden.hatta googleye "kurusaçlıkız"yazıp görsellerden bulduğun elin kızlarını koydun sandımda orumlara kendimi dar attım ama senmişsin işte

neyse olsun ,çok beğendim hanım kızımızı:)


(saçlarda hayal ettiğimden iyi çıktı bu arada,tipin gibi aynen.ama sen mutsuzsan hallet şu işi gitsin,jelatinsin sen,şu siktiriboktan kurusaçsorunsalınamı yenilcen deeemi yani:)

ayşe

Adsız dedi ki...

Hatun muhabbetine gel. Ondan sonra erkek yok blogumda. saç üstüne temaşalar, yorumlar, reenkarnasyonlar...

Adsız dedi ki...

Birincisi saçların cidden havalı duruyo, hacimli, salaş, uğraşılmamış gibi. Ama değişiklik istiyosan, daha yumuşak ve elini atınca parmaklarına takılmayan bi saç istiyosan şunları söyleyebilirim. benim saçlarım hafif dalgalı öyle çok bi sıkıntılı kabarık filan da değildi, ipek gibiydi. Ama beyazlar için kumrala boyattığımdan matlaşma vardı, canlı durmuyo gibiydi. Hemen john frieda fön serumu, maskeler filan aldım. Aradığım farkı yakalayamadım. Hızımı alamadım bu sefer l'oreal professional serie expert absolut repair şampuan ve l'oreal professional Vitamino color jel maske aldım. Sonuç; seninki gibi hacimli, sağlıklı, iki katına ulaşmış ama çıtır çıtır kuru saçlara kavuştum. İyi mi ettim bilmiyorum. Matlıkla ilgili bi çözüm bulamadım, sanırım daha sık boyatmak gerekiyor. Tavsiyem; loreal professional ürünlerinden sen uzak durmalısın. oracle

Adsız dedi ki...

şaşaa düşkünü, fakirlikten ve fakirlerden nefret eden, zengin adam meraklısı, kanyon denen mağaradan çıkmayan, iki londra görünce havaya giren, marka takıntılı, yırtmaya çalışan, sıradan bir kız. etraf senin gibilerle dolu. tipini eleştirecek değilim ama o havaların kızı değilsin, biraz yerini bilsen mutsuz olmazsın en azından. bunları senin iyiliğin için ilk ve son kez söylüyorum. hadi eyvallah.

Adsız dedi ki...

Biraz pahali olucak ama bence Guvendigin kuafore git sadece orada yaptir brezilya fonunu hatta ankara da yaptir sonra da keratin bakimi yaptir evde de argan yagi mi kullaniyorsun iste nem veren ne varsa onu kullan gercekten ise yariyacak goruceksin birde cok sik deistirme sampuanini biraz para ver daha kaliteli urunler kullan en azindan gecis suresi gibi dusun...

jelatin dedi ki...

Adsız the last, bazı kuaförler de, "şampuanınızı 2-3 seferde bir değiştirin ki, saç alışmasın, şampuanın olumlu yönlerine tepki verebilsin?" derler.. bilemedim.

jelatin dedi ki...

Bir de Brezilya fönüne tövbeliyim sanırım.

Adsız dedi ki...

Haklisin ilk basta ben de cok dinledim yok sik sik degistir falan diye ama sacima iyi gelen sampuani bulunca o kadar memnun kaldim ki tamam dedim sonra da gercekten saca nem veren ama kesinlikle durulanmayan urunleri kullaniyorum iste bnlari ara sira degistiriyorum cok ise yariyor... Ayrica su yukaridaki salak msj i da takma bu ne yaaa millet kafayi yemis ne densizler... Daha dogrusu beyinsizler... Aslinda bu kadar vakitsizlikte brezilya fonu iyi olur gibi belki bi daha denesen dogru urunlerle pisman olmazsin...

Adsız dedi ki...

Ben adsizim ama isim birakmamisim...
Nube dan sevgiler...

Adsız dedi ki...

sinameki otu desem. kaynat ve balla karıştır. sonra da şampuanına boca et. ama hepsine etme yine de bende oldu ama sende olmaya da bilir. belki de olur lan. umut fakirin şeysidir falan.

Adsız dedi ki...

merhaba, kerastase elixir maskeyi internet üzerinden sacreyonu.com adında bir site var oradan satın almak istiyorum. maske ve şampuanı set halinde satıyorlar fiyatıda çok uygun, daha önce bu siteden alışveriş yapan var mı?